Sider

søndag 19. desember 2010

Kortnebbgås

Som noen sikkert har fått med seg har det ligget en kortnebbgås i Drammenselva, like nedenfor bybrua i Drammen sentrum. Denne var interissert i brød, så jeg tok turen ned på morgenen i dag (søndag), for og gi den en sjangse til og få ring. Når jeg begynte kaste ut brød kom stokkendene flygende og landet omtrent på skotuppen min, og pluttselig stod gåsa på isen, men bak stokkendene. Etter en liten stund ble stokkendene skremt av et eller annet, usikkert hva, men borte ble de, men gåsa stod igjen, den ble mer tøff, nå som ikke stokkendene var i veien. Den ville fortsatt ikke komme nærme nok til og kunne få tak i den, jeg skapte litt tilitt, før jeg la ut snaren, den var ikke nevneverdig redd snaren, så den la seg like så godt rett oppå tråden, i det den reiste seg opp for og hente en brødbit var det bare og dra forsiktig, når den skjønte at den hang fast tok den en hel omvender og fløy rett mot meg, snakk om og få den servert på et sølvfat!

Morsomt med ny merke art!


Kortnebbgås (1K)


Kortnebbgås (1K)

Totalt merket:

Kortnebbgås 1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar