Sider

fredag 21. september 2012

16.09.2012:

Denne dagen var det duket for en ny tur inn mot Oslo-traktene igjen, det ble da litt fugl, både stålringer og fargeringer ble utdelt. Vi begynte i Asker, på parkeringen rett over gaten for Ultra, her var det noen måker og noen få duer, samt noen ender, men på langt nær så mye det har vært før, hvor var alle? Uten og få utrettet det helt store der pakket vi sammen og dro videre, nærmere bestemt Kadettangen, vi rigget oss til med brød og ringer, kastet ut noen store brød biter, og jo da, der var de, i store mengder, men etter at de hadde tatt noen få runder i lufta gadd de rett og slett ikke mer, hva skjer i dag? Jeg tenkte mitt og vi flyttet oss videre, vi gikk innerst i elva rett utenfor Sandvika storsenter, her var det både mye måker og duer som ville leke, fikk tak i en gråmåke samt en del duer. Når disse hadde skjønt hva vi drev med dro vi like så godt videre til Engervannet, her var det heller ikke så mye det pleier, men en and og en gråmåke ble det uansett. Middelalderparken var neste stopp, her var det mye måker og stiv kuling, ingen av måkene ville gå ned for og spise, de bare lå på vinden og kikket dumt på oss, så vi dro videre til Østensjøvannet, på parkeringen så jeg en kjent bil, og mens jeg satt og merket en ung fiskemåke fikk jeg konstatert mine anelser, det var Carsten som var på tur, og ikke lenge etterpå var Carsten i full sving sånn mange kjenner han, og før vi andre rakk og reagere hadde han fanget to unge sildemåker, slik skal det gjøres! Men hvordan? Hehe!

Her er noen bilder

Gråmåke 1k

Fiskemåke 1k

Sildemåke 1k

Grågås

Knoppsvane 4k+

Knoppsvane 3k



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar