Sider

fredag 8. oktober 2010

Endelig igang igjen! (08.10.10)

Da var jeg endelig igang igjen, det har jo vært en og annen fugl som har fått ring, men det er ikke stort. Ringmerket en knoppsvane her forleden dag, og leste av 4 som hadde ring fra før, de begynner og samle seg i elven nå, så det er tid for og begynne den fangsten igjen også, gleder meg!

Over til dagen i dag, satte opp nett her jeg bor på Konnerud i går kveld, ved fòring i hagen, det har vært bra med fugler der de siste dagene, fòringen er nok i minste laget, for til tider er det på godt norsk "smekk fult", så planen er og få opp en mater til så det blir litt mer plass.
Jeg glemte ta bilde av opplegget idag, nå er det mørkt så får gjøre det i morgen om været er på min side. Håper på litt forskjellige arter, det er tross alt ikke langt unna skogkanten.

Dagen idag ble dominert av kjøttmeis og grønnfink... bombe! (hehe)


Blåmeisen er en flott fugl!


Tøffing dette her, til størrelsen og ha biter den godt fra seg!


Totalt merket:

Kjøttmeis 32
Blåmeis 8
Grønnfink 21
Grønnsisik 3

Total: 64

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar