Sider

torsdag 14. oktober 2010

Liten generell oppdatering

Det suser og går med ringmerkingen, på litt under en uke har det blitt 234 fugler som har fått ring på foten, noen kontroller fra andre steder (kommer tilbake til dem når jeg får svar fra hvor de er fra), jeg vil ikke si det er så ille med 234 fugler når foringen bare er i oppstartsfasen og det ikke har blitt foret fugler her på mange år. Det dukker stadig opp nye arter i området, av noen kan jeg nevne hønsehauk, kjernebiter og trekryper som har sneiet over nettet, bare venter på at de flyr i jeg!

Ingen av dagene har det vært intens merke aktivitet, nettene blir slått opp når været tilsier det og når jeg føler for og merke litt, det syns jeg er litt av poenget med merking ved foringsplass, at det ikke skal være full fart fra morgen til kveld, men rett og slett når man føler for, særlig når nettene er rett utenfor døra, har jo også andre ting som må gjøres også "desverre" hehe, neida.

Det kommer nok en oppdatering så og si daglig utover, så lenge det blir merket.

Ellers har svanene gjemt seg litt igjen de siste to ukene, har jo vært en og annen, men de kommer garantert tilbake og da er jeg klar !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar